tijah ohh tijah =D

tiba-tiba aku teringat pasal cerita masa second week sekolah lah kut kalau tak silap . rasanya hari isnin masa presentation pasal wedding customs tu . sebabkan satu group sampai belas-belas orang , aku yang tak ada kerja nak buat ni pun mula la bukak forum ala-ala perdana macam tu dengan Aida , Piqa and Reinz . cerita lah pasal marriage , relationsip and eternal happiness . lebih kurang la kan . lepas tu , terbuka cerita pasal ‘Tijah’ . aku nak bagi pendapat aku sikit pasal si Tijah ni la . sangattttt tak bole blahh . dia fikir dia siapa . dia fikir dia perfect sampai boleh keluarkan statements memedihkan telinga and merabakkan hati orang macam tu .

Tijah … Tijah … jangan cakap besar weyy . future kita tak tau lagi . sekarang bolehlah kau dabik dada dekat semua orang macam kau sempurna sampaikan orang tak boleh nak nampak kekurangan kau . tapi jangan lupa . life is like a wheel . kadang-kadang kita dekat atas . kadang-kadang kita boleh ada dekat bawah dan masa tu kita boleh jadi lagi ‘rendah’ daripada orang yang kita kutuk-kutuk dulu . okay … aku bukan nak pandai-pandai tapi ni pun sebagai peringatan untuk diri sendiri . what goes around comes around , dear . mana tau nanti , benda buruk yang ada dekat orang tu dapat dekat kita pulak . siapa tau masa depan kan ? even satu minit lepas ni pun kita takkan tau apa boleh jadi .

Tijah ni bercakap tak pakai filter langsung . main lepas je semua . tak tapis langsung yang mana patut cakap , yang mana tak . jadi , secara tak langsungnya dia dah terrrrlepas cakap something yang buat kawan aku ni rasa rendah diri . kesian kawan aku ni . so tadi aku , Aida , Piqa and Reinz ni pun suruh la dia jangan ambik hati sangat . chill je . buat tak tau langsung kalau si Tijah Rongak mulut longkang tu smash dia dengan ayat pedih berbisa ke . tak payah fire balik sebab nanti lagi panjang cerita . Tijah tu banyak geng . nanti kena pulau lagi payah . biarkan sanapai mulut Tijah tu berulat sebab menghina orang . okay … aku ter-over pulak . stop pasal Tijah !

Tijah ... aku tak kata aku baik sebab kalau aku baik , manalah aku kutuk kau dekat sini . tapi aku still nak kata aku baik sebab aku tak dedahkan nama kau . reason-nya , bukan aku takut dipulaukan oleh kau dan kawan-kawan yang lain tapi aku malas nak gaduh dengan such an uneducated person like you . till then ...
Sorry for the inappropriate language used !

No comments: