aku malas gaduh lah !

Ajwad kerja dia memekak dalam kelas . bila aku cakap baik-baik , suruh dia perlahankan suara sikit sebab orang lain nak buat kerja , dia balas poyo poyo . mana aku tak hot . siapa yang cari gaduh sekarang . dan buat pertama kalinya dalam sejarah , aku tak balas balik bila dia buat kerek dengan aku . pencapaian yang baik . kan aku dah tak nak gaduh dengan dia . so , aku pun diam je la . malas nak layan . buang masa . homework aku pun banyak lagi nak buat . lepas tu , masa rehat dia tegur aku "liana , kau marah dekat aku ke?" . aku blurr lepas tu tanya dia , nak buat apa marah kau . tak ada lah , aku cakap . pencapaian yang baik jugak . sebab aku tak simpan dalam hati pun bila dia buat kerek dengan aku . sebabnya , aku dah lupakan pun pasal tadi . sekarang ni pun , aku dah malas nak banyak-banyak cakap sebab banyak lagi benda berfaedah lain yang boleh aku buat . so , semoga aman la hidup aku sepanjang tahun ni sebab aku dah malas nak cari gaduh . diam je bila sakit hati . lama-lama orang tu pun senyap sendiri . kan lagi senang macam tu . tak ke ?

Sorry for the inappropriate language used !

No comments: