yesterday ,

yeah ! petang semalam aku pergi jugak beli baju PBSM even masa tu macam nak hujan . aku paksa jugak father aku bawak pergi beli . lepas beli baju and tudung tu . balik lah . sudddenly Angah aku suruh bapak aku hantar dia dekat tempat kerja . dekat Petaling Jaya . maka nak dijadikan cerita , mak aku suruh aku teman bapak aku hantar kakak aku sebab nanti on the way nak balik rumah . bapak aku sorang-sorang . aku duduk seat depan , aircond kuat la dan masa tu hujan renyai-renyai dekat luar . aku rasa nak beku gila . nak type mesej pun rasa tangan sakit gila nak gerak . Angah aku suruh bapak aku lalu Duke , yang bapak sorang ni pun satu . adakah patut dia berkeras jugak nak lalu federal highway dan ambik kau ... jalan 'terkura-kura' la kereta tu . menyampah . dah la kena paksa pakai seat belt . tu yang malas nak duduk depan . bila dah sampai PJ , masuk 7E , apa lagi . ketuk je la Angah tu . beli macam-macam . on the way balik rumah , bapak aku pergi jumpa kawan dia kejap and kebetulan dekat dengan rumah lama . aku pun suruh bapak aku pusing-pusing situ . sedih gila kut . baru aku sedar , dah lama rupanya aku tak jejak situ balik and betapa rindunya aku dekat aku punya childhood life dekat situ . even duduk situ sampai darjah 2 je and tak banyak benda pun yang aku still ingat tapi aku tetap sedih . and you know what , bookshop yang aku pernah pecah tabung sebab nak beli pencilbox yang aku gila-gila nak tu , masih wujud and kedainya still the same . tak upgrade-upgrade . sama je ... then balik rumah , buat add maths . tiba-tiba Jon mesej nak pinjam buku . kelam kabut la aku siapkan . dan sampai menangis aku bila tak dapat cari jawapan . stress gila doe . jadi my sister , Sis Dila pun ajar la . paham la jugak sikit-sikit walaupun still kelam-kelam lagi . dan tau pukul berapa aku habiskan add maths tu ? 2.30 pagi ! itu pun sebab kepala dah berpusing gila . besok dah la sekolah . of course la pukul 6 pagi dah kena bangun . haishh ~

p/s : terkura-kura tu istilah yang aku guna untuk anything yang gerak slow macam kura-kura . ringkas , padat tapi tidak tepat langsung-langsung .

Sorry for the inappropriate language used !

No comments: