Persatuan Bulan Sabit Merah

Sabtu , 12 Februari 2011 – hari ni hari kejohanan merentas desa kali ke-8 bagi SMK Setapak Indah . tahun ni aku masuk PBSM lagi . so , hari ni aku incharge untuk checkpoint 7 la kan macam yang aku dah bagi tau dekat post sebelum ni .

bila dah settle semua hal dekat checkpoint , balik la sekolah balik . pergi padang … konon-konon nak lepak dekat padang dekat tempat PBSM tu . Encik Arif yang uruskan PBSM sekolah aku kata duduk je la dekat situ . tiba-tiba ada satu Minachi tu kerek-kerek nak suruh kita orang yang sama-sama ahli PBSM jangan nak penuhkan kawasan tu . poyo la kau Minachi . geng kau tak apa pulak duduk situ . bila orang lain kau nak heboh-heboh . hari ni jugak , aku kenal dengan adik form 1 , Afiqah . yoo … dia sempoi siot . boleh pulak ngam dengan aku . especially bab mengutuk Minachi tadi . macam-macam kita orang kata . kan best tu .

lepas tu , aku tercampak ke bilik disiplin dengan tujuan menyemak je . kat situ rupa-rupanya banyak orang sakit . especially yang sesak nafas tu . seram je tengok dorang . lepas tu tolong la apa yang patut . lepas setengah jam budak-budak yang sakit tu tak recovered jugak , Encik Arif call ambulans . bawak la dorang pergi hospital . mula-mula bawak 3 orang je sebab dorang yang paling teruk .

tiba-tiba ada sorang lagi yang sakit . Encik Arif call la lagi satu ambulans . kakak Hidayah form 5 tu , tiba-tiba dia susah nak bernafas balik semula . and aku yang follow dia naik ambulans sebab masa tu , tinggal aku satu-satunya yang kenal dia . so , teman la dia kan . naik ambulans , si pemandu kelam-kabut je dow . pening kepala aku . terhuyung-hayang je ambulans tu . bila dah sampai HKL , baru jumpa dengan yang lain and cikgu . then , bawak la kakak tu pergi check itu ini sampai la settle semua benda .

masa kakak tu kena injection untuk masuk air , entah macam mana MA tu boleh tersalah . kena cucuk lagi sekali . whoah ~ aku yang tengok pun dah ngeri . kakak tu sampai menangis . MA jahat . kaki buli . bila kakak tu macam nak tidur je , keluar la pergi beli makanan sebab uruskan orang , diri sendiri dah nak kena gastrik .

bila dah ambik ubat , balik la . Puan Norlia hantar sampai sekolah . lepas tu Cikgu Ainn hantar sampai rumah . bila dah sampai rumah , Jon pulak mesej suruh tunggu depan sekolah , nak pinjam buku add maths . dengan panas terik tu , aku pergi la sekolah balik . and lepas tu balik rumah balik and tidur sampai petang . homework ? satu apa tak jalan sebab penat gila-gila .

p/s : Hidayah tu bestfriend aku masa sekolah rendah sampai form 1 walaupun dia tua setahun daripada aku . lepas dah masuk form 2 , kita orang tak rapat tapi still kawan sebab tu aku rasa , aku patut ‘menyibuk’ masa dia sakit . bukan tunjuk bagus ye . sekian … *bosan ? aku pun rasa bosan nak tulis benda ni sebenarnya .*

Sorry for the inappropriate language used !

No comments: