pada zaman dahulukala ...

tiba-tiba aku teringat , dulu-dulu , masa zaman hingusan dulu . time tu aku form 1 . aku ada kawan baik , nama dia nadhirah binti shamsul ariffin . aku start rapat dengan dia ni since darjah 6 sampai la form 1 . hujung tahun form 1 tu , dia pindah selayang . dia sekolah dekat smk seri selayang kut kalau tak silap aku . dia cantik , dia cute . aku suka kawan dengan dia sebab dia baik , sporting , caring . kesimpulannya : dia memang best gila ahh . mak dia pun baik *aunty eleeza , saya suka aunty la* . adik dia , aku panggil eyca , comel gila . chubby ! aku pun suka adik dia . aku rindu gila dengan mereka ni . sebenarnya aku nak cerita pasal kiss kiss ni . masa form 1 dulu , aku dengan nadhirah ni selalu main cium-cium . tapi aku tak pulak geli sebab aku yang cium dia dulu . nanti dia mesti balas balik . tapi aku memang rindu la dengan dia ni . tak tau macam mana nak cakap . kita orang dah jarang contact sekarang sebab aku rasa kekok sikit nak cakap dengan dia . ya la , dah lama tak jumpa dia . tapi kan kalau la aku dapat buat permintaan , aku nak dia ni sekolah balik dekat smk setapak indah and sama kelas dengan aku . aku nak dia duduk sebelah aku dalam kelas . masa form 1 dulu aku selalu borak-borak dengan dia dalam kelas masa cikgu tengah mengajar *tapi kalau tak dapat borak , kita orang mesti main pass-pass kertas , tulis atas kertas apa yang kita orang nak cakap . tak pernah kantoi dengan cikgu tau* . walaupun kita orang suka borak-borak masa cikgu mengajar , result kita orang tak la teruk . kita orang mesti jadi ‘top 10’ setiap kali exam *masa zaman form 1 dulu la* . okay la tu kan . kita orang kelas pertama dalam form 1 dekat smk setapak indah tu and jadi ‘top 10’ . dah okay la tu . bersyukur je la . aku pun bukan pandai mana . kita orang mesti bersaing setiap kali exam . walaupun suka borak macam tak ingat orang depan belakang , walaupun kita orang suka ketawa macam pontianak , bila time nak exam , kita orang study . tapi since dia pindah , masa tu aku dah naik form 2 , result aku teruk gila . tak pernah hayat aku , ada tersesat ‘D’ dalam report card . tiba-tiba aku dapat ‘D’ untuk maths . sedih tak ingat aku masa tu . masa form 3 pun sama , aku tak semangat nak study . result aku teruk memanjang . ‘C’ tu memang dah biasa la sampai mak aku pun tak tau nak cakap apa dah . sedih , siapa yang tak sedih bila result hancur macam tak pergi sekolah . sedangkan hari-hari pergi sebenarnya . tapi aku tak tau apa aku belajar . result hancur buat rabak muka sendiri , buat rabak muka mak bapak je  . aku tak tau apasal ada je kawan-kawan aku yang result lagi teruk daripada aku tapi still steady macam tak ada apa yang jadi . sampai la 1 day ni , aku fikir balik apa yang dah jadi dengan aku dalam 2 tahun ni . apa yang buat aku jadi macam tu . aku fikir balik . aku silap dekat mana sampai hancur macam tu result aku . after tu la aku tau silap aku and aku cuba nak ubah . aku belajar untuk tak campur masalah aku dengan study aku . time study , masalah belakang punya cerita . sampai la exam pertengahan tahun form 3 ni , aku dapat ‘6A 2B’ . okay lah . aku happy walaupun 8A tu aku still tak dapat tengok dalam report card aku =D . then untuk trial PMR , aku frust sikit sebab aku dapat ‘7A 1C’ . ‘C’ tu geografi . adoii … aku memang hancur la kalau bab-bab hafal peta ni . tapi aku tetap happy sebab maths yang masa form 2 dulu aku dapat ‘D’ , untuk percubaan PMR ni aku dapat 95% . bangga seyyy … siapa tak happy kan kalau apa yang dia tak pandai dulu , dia dah dapat buat *thanks to puan hazipah and kawan-kawan* . aku harap aku dapat ‘8A’ untuk PMR sebab kakak aku dulu dapat ‘8A’ . kalau aku tak dapat malu la dowh , masa UPSR dulu aku dapat ‘5A’ , kakak aku dapat ‘4A 1B’ je . takkan la PMR aku nak kalah dengan dia . tapi aku still tak nak berharap sangat , takut nanti kecewa . ya la , aku bukan pandai macam orang lain . orang study aku tidur , orang tidur , aku tidur jugak . dah dekat-dekat PMR baru kelam-kabut gila nak study  *masa tu aku rasa tidur lagi penting , sengal kan ?* biarlah . aku suka tidur sebab kalau aku tak tidur , nanti kepala aku rasa macam kena pusing ratus-ratus kali . pening je ! sebab tu aku suka tidur . mak aku suka marah bila aku tidur . habis tu … kalau aku tak tidur , aku rasa sakit kepala , mak aku bukan nak tolong picit-picit ke apa kan kan ? friends : yang baik-baik tu , ikut la *ada ke cerita baik pasal aku kat atas , huh ?* . yang jahat-jahat tu , jadikan pengajaran . jangan ikut sama-sama jadi bodoh macam aku dah . nanti menyesal tak sudah .

p/s : nadhirah binti shamsul ariffin , aku tetap sayang kau walaupun kita jauh , walaupun kita jarang contact , walaupun kita terputus hubungan . aku tetap akan ingat kau sampai bila-bila sebab aku rasa kau ialah bestfriend aku yang pertama and betul-betul best . semoga kita dua-dua dapat 8A dalam PMR . aku sayang kau ! *jiwang huh ? biarlah derr .*


Sorry for the inappropriate language used !

No comments: