kau guna otak sebelum bercakap boleh ?

okay... kau tanya aku pasal hal peribadi perempuan. kau sedar tak yang kau tu lelaki? and kau sedar tak soalan yang kau tanya dekat aku tu hal peribadi perempuan and aku ni perempuan? aku bukan nak bertekak dengan kau. aku bukan nak menegakkan apa-apa. tapi kau ingat aku tak ada maruah ke sampai aku nak cerita hal peribadi perempuan dekat kau? okay fine kalau kau kata semua perempuan India form 4 sekolah aku dah l*b*s. tapi kau jangan nak samakan semua perempuan tak ada maruah macam diaorang. lepas tu, yang Mamat M ni mulut macam longkang, kata aku ni sama macam Minah H, nak bertekak degan lelaki. look brother! siapa yang naikkan darah siapa dulu? kau bajet alim. jadi ketua bacaan Yasin masa hari jumaat dekat sekolah. tapi kau tak tau ke soalan tu berunsur menjatuhkan maruah perempuan? bodoh apa kau? lepas tu, si Mamat V ni boleh pulak compare-kan aku dengan Minah N. Mamat V kata, "kalau aku tanya Minah N, boleh je dia jawab soalan tu!". lagi sekali, tak pasal-pasal kena sembur dengan aku. biarlah kalau Minah N tu nak jawab sekalipun soalan kurang ajar korang tu. kalau Minah N tak malu, go to hell la dia. apasal nak compare-kan aku dengan dia. kau ingat semua perempuan sama? tak reti malu? boleh cakap benda lucah dengan korang? guna otak la brother! kau harap pandai. A+ bersusun-susun. tapi bila jadi hal macam ni, otak letak bawah tapak kaki. jadi lagi bodoh daripada orang yang tak sekolah. 

reti hormat perempuan sikit la. fine! mak kau perempuan jugak kan? kenapa korang tak tanya soalan yang korang tanya dekat aku tu, dekat mak korang? takut pulak mak korang bagi makan penampar kan? sebab apa? sebab soalan korang tu pasal hal perempuan, betul? habis aku ni apa? kalau korang boleh hormat mak korang sebagai PEREMPUAN BERMARUAH, kenapa tak boleh buat macam tu dekat aku? aku bukan suruh kau hormat aku sebagai Liana. aku just nak korang hormat aku sebagai PEREMPUAN. susah sangat? atau kalau korang ada adik perempuan, korang suka lah adik perempuan korang tu sembang-sembang dengan lelaki pasal benda lucah? malangnya siapa yang jadi adik korang kalau macam tu. lepas tu, Mamat M boleh pulak cakap, "kitaorang nak tau je. nanti kitaorang ada isteri. ni ilmu kau tau tak?". kepala kau lah kau benda ni ilmu. bongok betul! tau pun yang korang bakal ada isteri. lepas tu pergi la tanya isteri korang nanti. dah sah-sah isteri korang tu ada ikatan dengan korang. tak ada apa yang nak sorok lagi. tapi aku ni BUKAN ISTERI korang. adik-beradik pun tak. so apasal kau expect aku nak cerita hal peribadi perempuan tu kat korang? cakap pakai otak sikit. jangan buatkan perempuan hilang hormat dekat lelaki macam korang.

p/s: Zulhaiqal Zulkifl, aku mintak maaf! aku tau kau tak terlibat. kau cuma ada dekat situ tapi kau tak masuk campur pun. sorry sebab dengan kau sekali kena sembur dengan aku.

Sorry for the inappropriate language used !

No comments: