Cik Lili dan Saya =)

Cik Lili dan saudara-maranya

tau tak menatang kat atas tu apa? tu characters dalam cerita Ogy and The Cockroaches la. alaa… cerita kartun tu la. sebenarnya aku tak tengok pun kartun ni sebab aku rasa SAKIT HATI. apasal? ye la… kartun ni mana ada keluar suara. macam Mr. Bean jugak. buat penat je kalau tengok tapi aku tak ada la boikot sampai tanggalkan plug TV tu setiap kali cerita ni or Mr. Bean tu tayang dekat TV. sebabnya, terdapat segelintir manusia-manusia pelik *Angah dan Adik* yang suka tengok benda bukan-bukan ni. entah apa-apa je. tak berfaedah!

apa yang hebat sangat dorang ni sampai aku beria-ia letak gambar dorang dekat post aku? sebab dorang L-I-P-A-S. tau tak lipas? musuh ketat aku. dah la hitam legam. kalau yang kacak dan cun pun, colour perang-perang sikit. elehh… tu semua tak ori tu. pakai pewarna lebih. eh ye ke? bukan la sebab warna dorang, aku benci-aku anti. aku pun lebih kurang malap jugak. tapi dorang ni haa… suka nak main hide and seek. derr… lu main sorok-sorok apasal? keluar la biar aku sembur pakai Mr. Ridsect. baru kau tau langit tu tinggi ke rendah. amacam? ada brannn?

aku selalu terserempak dengan menatang ni time on the way nak pergi sekolah pagi-pagi. kalau dia hidup, cergas dan pantas berlari, tak sempat nak say hye hye, aku dah lari pecut dulu. tapi pagi kelmarin kan, aku nampak seekor lipas ni, badan dia dah terbalik ke belakang. aku tak lari… aku tengok je. eh eh… kesian la pulak. dia berusaha bersungguh-sungguh tau nak terbalikkan balik badan dia ke depan. lipas tu dah ala-ala hidup segan, mati tak mau je. hee~ aku pandang-pandang, lihat-lihat je la. takkan nak tolong dia terbalikkan badan dia kut. konon-konon hulurkan tangan ringankan beban la. tak ada maknanya. geli weyhh…

ni bukan diskriminasi ke, pilih kasih ke, pilih bulu ke, double standard ke, apa ke *berapa banyak ‘ke’ ni?* tapi ni soal hati dan perasaan. faham tak? tak kira la ‘ikut hati mati, ikut rasa binasa’ ke tak… yang penting Cik Hati kata : lipas-lipas ni semua akan menyusahkan aku. jadi jangan buat baik dengan dorang. nanti dorang naik lemak. Cik Perasaan pulak kata : dah Cik Hati kata macam tu, Cik Perasaan ikut je la. yang mana baik dijadikan pedoman. mana yang tak baik dijadikan sempadan *cewahh*. ye la... kau tau tak, setiap kali aku terserempak dengan dorang ni, mesti dorang menyusahkan aku. sampai kan aku terpekik terlolong macam polong *polong menjerit ke?*. tu belum kira pembaziran peluh yang aku terpaksa lakukan bila aku terpaksa melarikan diri dari dorang. faham sekarang kenapa aku super duper menyampah dengan dorang?

p/s : ni semua mengarut je. tak ada motif pun. kalau dah baca and rasa bengang, padan muka hang! tak suruh baca pun kan? hee~ ehh tak tak… terima kasih daun keladi, kalau rajin baca lagi, esok lusa saya post lagi benda mengarut macam ni *pantun 3 kerat. kau ada?*

Sorry for the inappropriate language used !

No comments: