sepatah dua kata pada hari ini!

Exam
paper Physics, Biology and Chemistry... terima kasih kerana telah menyusahkan saya dan yang lain-lain especially those yang buat revision main lompat-lompat chapter tu. memang tak boleh senang lagi kan soalan? huh!

Ibadah and Kelakuan
even berlambak-lambak sekalipun kita buat amal ibadat bulan puasa ni, just because of kita punya attitude yang agak teruk tu, memang orang tak pandang dah. orang judge kita melalui kita punya perangai. alim macam mana pun, solat tak tinggal mana pun, kalau attitude hampeh, orang pandang sebelah mata pun tak nak.

Ramadhan 2011
azam nak jadi lagi baik daripada tahun lepas-lepas. nak buat ibadah lebih lagi dari tahun lepas. and so far, ada  improvement sikit la dari segi kelakuan setakat ni. walaupun cepat je panas hati tapi boleh kawal lagi daripada sembur orang. hopefully berkekalan la.

I'm not really a good friend
somebody asked me... kenapa saya buat baik dengan dia sedangkan dia tak pernah pun buat baik dengan saya. kenapa saya selalu tolong dia sedangkan dia tak pernah pun tolong saya *smile*. no answer la. saya bukan baik mana pun. kalau dah marah, semua pun keluar. tapi maybe orang yang kawan dengan saya je kut tau kenapa saya boleh berubah perangai. kalau dengan kawan rapat, sempoi je. tapi dengan a few peoples yang memang tak boleh nak kamceng, saya jadi sangat teruk. saya tak kisah apa orang nak judge saya sebab dorang tak kenal pun diri saya sebenarnya.

Saya happy
lately ni memang banyak perkara yang tak diduga jadi. kadang-kadang sampai dah rasa tak boleh nak simpan air mata tu lagi. tapi selagi boleh senyum, senyumlah.

Hargai
saya tak mintak orang puji kerja yang saya buat. saya tak mintak orang balas semula lepas setiap kerja yang saya buat. tapi tolonglah hargai sikit usaha dan penat lelah saya.




Sorry for the inappropriate language used !

2 comments:

Anonymous said...

i'm not really a g0od fren???
mane de.. k0 adelarh kwn yg baek n yg terbaek.. aq x sk0ng ayat tuh.. :)

Lyana M said...

hahahaha.
lain orang lain pendapat.
biasalah manusia.
we can't please anyone E-V-E-R.
ade je pun yang kata aku tak baik, annoying pulak tu.
terima je lah kan.