disappointment =(

i'm quite upset about what had happened today. even though things have been well-planned but still not going smoothly as our plan. i knew it's my fault. saya yang bossy. saya bajet leader. when i explained something just now, ada yang buat muka. saya tau mereka tak suka. i keep telling to myself, 'sabar je la. jangan cepat sangat nak marah. puasa ni. kan dah berazam nak tone down sikit sifat marah tu. tak nak terikut sangat dengan emosi'. and i made it till the end. saya balik dengan hati yang berbuku. but at least saya tak sakitkan hati sesiapa tadi.


kalau dulu, bila marah... semua dilepaskan dengan maki hamun, kata-kata kasar yang menyakitkan hati orang lain. tapi bila dah semakin membesar dengan usia. fikiran bertambah matang. dah tau mana yang patut dibuat, dicakap dan mana yang tak. marah tak perlu diluahkan dengan kata-kata kerana kata-kata kita mungkin mengguris perasaan orang lain. marah tidak perlu ditunjukkan dengan ekspresi wajah kerana mungkin akan membuatkan orang lain menyampah. diam lebih baik daripada berkata-kata!


saya tetap rasa hal yang jadi hari ni adalah saya saya. and that's why i hate doing works in a group. cooperation and commitment is important. but bukan semua boleh bagi commitment yang sama. sebab tu berlaku misunderstanding la apa la. lepas ni i won't act like a leader anymore. saya follow je apa orang lain cakap. that would be better untuk menjaga hati orang lain.




Sorry for the inappropriate language used !

No comments: