azam tahun 2011

1- Nak belajar gila-gila sampai dapat result gempak untuk SPM
Harap-harap berjaya la niat suci murni aku ni . semoga aku redha memperhambakan diri aku dekat buku-buku gemuk semua tu . nak ambik aliran sains , dah sure-sure la tahap pecah kepala punya kan ?

2- Nak buat semua homeworks yang cikgu bagi
Tapi kalau dah tak ada mood takkan nak paksa kut ? nanti kalau stress sampai gila bukan lagi susah ke ?

3- Tak nak gaduh dan bertengkar dengan Ajwad dan Zainuddin
Yang ni susah dan macam mustahil sikit nak berjaya . kalau dorang carik pasal dulu , aku boleh balas balik kan ? jadi please la sesiapa jangan kacau aku 2 tahun ni . lepas aku habis SPM baru boleh cari gaduh dengan aku .

4- Tak nak tidur dalam kelas
Masa form 3 aku selalu tidur masa geografi kalau aku bosan dan malas nak dengar cikgu ajar tapi tahun ni taubat dah . kalau mengantuk , lempang diri sendiri . kalau tak suruh kawan meja sebelah tolong ketukkan kepala pakai pembaris .

5- Tak nak make-up masa cikgu tengah mengajar
Masa form 3 jugak aku selalu buat benda ni especially masa bahasa inggeris . aku bosan dan aku pun keluarkanlah compact powder sakti aku dan aku pun belek-belek muka hodohku ini di dalam cermin . tapi jangan nak sound aku , cermin aku berguna untuk semua rakyat jelata tau . even budak lelaki pun pinjam cermin yang ada dalam pencil box aku nak belek rambut terlebih gaya aneh dorang tu .

6- Nak turunkan berat badan
Ni yang paling tak boleh blah dan aku tak bersungguh-sungguh pun nak buat sebab tak ada kepentingan pun . badan aku tak bulat macam belon cuma pipi aku je yang sedikit mengembang . buat apa susah-susah . selagi boleh makan , makan je . nanti sakit terlantar dekat hospital dah tak boleh nak makan semua benda tu .

7- Tak nak study last minute
Ini lah azam aku sejak UPSR , melarat sampai PMR tapi tak pernah berjaya sebab sangat susah nak paksa diri baca buku selagi tak 2,3 hari sebelum exam . harap tahun ni aku diberi hidayah untuk bertaubat dan jadi budak baik ++ rajin belajar .

8- Nak sembahyang cukup 5 kali sehari semalam
Azam tinggal azam . aku belum lagi jadi orang islam yang betul-betul alim . kadang-kadang burned je kalau balik sekolah , dah penat gila tu .

9- Nak buat baik dengan semua orang
Tak nak kerek , tak nak kurang ajar , tak nak kurang asam dengan semua orang . nak jadi baik , sopan , lemah lembut dan lembik macam sotong . okay tak ? :]

10- Tak nak berangan dan conteng buku sekolah
Tahun 2010 , aku selalu berangan masa cikgu ajar . kalau tak , mesti conteng buku sekolah kalau rasa bosan dan malas nak dengar cikgu mengajar . lepas dah conteng , koyak kertas . sebab tu setiap hujung tahun masa tengah kemas buku-buku sekolah tahun tu , mesti buku sekolah aku semua nipis . lepas tu mesti banyak kertas-kertas luahan perasaan tu terselit dalam buku and fail . bila baca balik , gelak sorang-sorang . terfikir *bodoh rupanya aku , benda kecik pun nak jadi isu sampai nak buat sesi luahan perasaan segala atas kertas .*

p/s : kau baik tak ? kalau baik doakan aku dapat buat semua benda dekat atas ni . sayang kau ... HAPPY NEW YEAR !

Sorry for the inappropriate language used !

No comments: